رزومه وب سایت شخصی


محمدعلی رستمی نژاد

محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹

رزومه وب سایت شخصی
محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار محمدعلی رستمی نژاد

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹ |

اینجانب دانش آموخته فناوری آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار گروه علوم تربیتی  دانشگاه بیرجند هستم. علایق پژوهشی بنده به قرار زیر است:

  • سنجش فناوری در آموزش

  • فناوری برنامه درسی

  • فناوری در آموزش افراد با نیازهای ویژه

  • علوم شناختی و فناوری های یاددهی-یادگیری

  • یاددهی-یادگیری الکترونیکی

My affiliation

Associate Professor of educational technology University of Birjand

نمایش بیشتر

کاربرد فناوری هوش مصنوعی در برنامه درسی هنر

نویسندگانفاطمه طالبی,محمدعلی رستمی نژاد,خیرالنساء رمضان زاده
همایشاولین همایش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری
تاریخ برگزاری همایش2024-06-04
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

پژوهش حاضر، با هدف کاربرد فناوری هوش مصنوعی در برنامه درسی هنر است. رویکرد به کارگرفته شده در پژوهش کیفی و از نوع سنتزپژوهی است. راهبرد مورد استفاده در این تحقیق شامل هفت مرحله¬ی تنظیم پرسش پژوهش، مطالعه¬ی نظام¬مند -ادبیات، انتخاب پژوهش¬های مناسب، استخراج اطلاعات ازپژوهش¬ها، تحلیل و ترکیب یافته¬ها، کنترل کیفیت و ارائه¬ی یافته-هاست. برای دستیابی به هدف مطالعه، از پایگاه¬های اطلاعاتی PubMed و Google Scholar کلیه منابع الکترونیک در بازه زمانی ۲۰۲۴-۲۰۲۰ با کلیدواژه¬های «هوش مصنوعی در آموزش هنر» و «هنردیجیتال» جستجو شد. پس از بررسی عناوین و محتوای مقاله ها و حذف مقالات نامرتبط با هدف پژوهش و همچنین ملاک¬های مورد نظر شامل وجود متن کامل رایگان، از میان ۵۴۲ مورد شناسایی شده، مرور کامل۲۰ مورد از این پژوهش¬ها انجام شد. بعد از تحلیل منابع مربوط به کاربرد هوش مصنوعی در برنامه درسی هنر، عناصر مربوط به این برنامه درسی استخراج شد. نتایج حاکی از اثربخشی مثبت بهره¬گیری هوش مصنوعی در پرورش هنر و خلاقیت است، هرچند چالش¬هایی نیز در این میان وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می¬شود معلمان، اساتید و مدیران دیدگاه¬های روشنی در مورد پتانسیل هوش مصنوعی در آموزش داشته باشند و در نهایت، این فناوری پیشگامانه را در عمل خود به کار گیرند تا علاوه بر ارتقای عملکرد خود باعث بهبود یادگیری فراگیران شوند.

لینک ثابت مقاله