رزومه وب سایت شخصی


محمدعلی رستمی نژاد

محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹

رزومه وب سایت شخصی
محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار محمدعلی رستمی نژاد

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹ |

اینجانب دانش آموخته فناوری آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار گروه علوم تربیتی  دانشگاه بیرجند هستم. علایق پژوهشی بنده به قرار زیر است:

  • سنجش فناوری در آموزش

  • فناوری برنامه درسی

  • فناوری در آموزش افراد با نیازهای ویژه

  • علوم شناختی و فناوری های یاددهی-یادگیری

  • یاددهی-یادگیری الکترونیکی

My affiliation

Associate Professor of educational technology University of Birjand

نمایش بیشتر

بررسی تجارب زیسته معلمان در رابطه با کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و پرورش

نویسندگانمحمد اکبری,سعیده نادری,محمدعلی رستمی نژاد,نجمه ابراهیمی
همایشاولین همایش هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری
تاریخ برگزاری همایش2024-06-04
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری نوظهور نقشی حیاتی در ارتقای کیفیت آموزشی ایفا می‌کند و سیستم‌های یادگیری و تجارب یادگیری فراگیر و جذابی را ارائه می‌دهند که به دانش آموزان اجازه می‌دهد نظریه‌ها و راه حل‌های پیچیده را به شیوه‌ای تعاملی‌تر و معنادارتر کشف کنند. از آنجایی که معلمان نقش بسیار موثری در آموزش و پرورش بر عهده دارند بنابراین می‌توانند روش‌های نوآورانه‌ای را که منجر به بهبود شیوه‌های تدریس و یادگیری و در نتیجه باعث بهبود نتایج یادگیری شوند را بشناسند. بنابراین پژوهش حاضر به دنبال شناسایی تجارب زیسته معلمان در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی و برای رسیدن به این هدف از روش تحقیق پدیدارشناسی استفاده شده است که جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی1402-1403 است که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته محقق ساخته بود که تا درجه اشباع یافتگی ادامه یافت. داده‌ها با استفاده از روش هفت مرحله‌ای کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها در سه مضمون و ۶ مؤلفه صورت¬بندی شده است که شامل تاثیرات آموزشی، ملاحظات اخلاقی و چالش‌ها و فرصت‌های کاربرد هوش مصنوعی است. با توجه به یافته‌های به دست آمده، اهمیت حیاتی انطباق روش‌های آموزشی در محیط آموزشی با هوش مصنوعی و نیاز معلمان به ارتقای سواد هوش مصنوعی را مورد تاکید قرار می‌دهد ودر واقع فناوری‌ای است که می‌توان از آن به عنوان عاملی برای شخصی‌سازی فرایند آموزش و تدریس، بهبود و تحول در فرایندهای آموزشی مورد استفاده قرار داد.

لینک ثابت مقاله