رزومه وب سایت شخصی


محمدعلی رستمی نژاد

محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹

رزومه وب سایت شخصی
محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار محمدعلی رستمی نژاد

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹ |

اینجانب دانش آموخته فناوری آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار گروه علوم تربیتی  دانشگاه بیرجند هستم. علایق پژوهشی بنده به قرار زیر است:

  • سنجش فناوری در آموزش

  • فناوری برنامه درسی

  • فناوری در آموزش افراد با نیازهای ویژه

  • علوم شناختی و فناوری های یاددهی-یادگیری

  • یاددهی-یادگیری الکترونیکی

My affiliation

Associate Professor of educational technology University of Birjand

نمایش بیشتر

شناسایی جایگاه هیجان‌ها در آموزش‌های فناورانه، از آموزش به کمک رایانه تا آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی با رویکرد تجزیه تحلیل شبکه های اجتماعی

نویسندگانناصر مزینی,محمدعلی رستمی نژاد,مریم ایزی
همایشپنجمین همایش ملی هوش مصنوعی و طراحی محیط های یادگیری
تاریخ برگزاری همایش2025-05-07
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

ابعاد انسانی در یادگیری الکترونیکی به دلایل مختلفی، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. پژوهش حاضر در صدد شناسایی جایگاه هیجانات در محیط‌های یادگیری مبتنی بر فناوری است. برای رسیدن به این هدف از روش تحلیل شبکه‌های اجتماعی استفاده شد. بر اساس جستجو در پایگاه اسکوپوس با کلیدواژه‌های مرتبط، 11454 مقاله در سال 1962 تا 2025 با استفاده از قدرت پیوندها مورد تحلیل قرار گرفتند. چهار خوشه(کاستر) با مرکزیت نودهای 1) «یادگیری الکترونیکی» 2) «کووید-19»؛ 3) «آموزش عالی» و 4) «سیستم های یادگیری» در تحلیل شبکه‌های اجتماعی، شناسایی شد. ساختار شبکه نشان می‌دهد، توجه به هیجانات در یادگیری الکترونیکی با پاندومی کووید19 پیوند قوی دارد. بر اساس تحلیل شبکه‌های اجتماعی، نود «هیجان»، بین نودهای «انسان»، «کووید19» و «یادگیری الکترونیکی» نقش مرکزیت بینیت دارد. نود «تحلیل احساسات» با نوده‌های حوزه الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیوند قوی دارد که حکایت از تلاش پژوهش‌ها بر تحلیل احساسات در سیستم‌های یادگیری الکترونیکی از طریق هوش مصنوعی دارد. بیشترین هیجان بررسی شده اضطراب بوده است که با نودهای «کووید19» ، «یادگیری الکترونیکی»، «انسان»، «سلامت ذهنی» و « افسردگی» قوی‌ترین پیوند را دارد. با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر، توجه به طراحی هیجانی آموزش و طراحی یک محیط امن و انسان‌گریانه در یادگیری الکترونیکی حائز اهمیت است. همچنین استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص و انجام مداخلاتی که منجر به کاهش هیجانات منفی و افزایش هیجانات مثبت شود، ضروری است.

لینک ثابت مقاله