رزومه وب سایت شخصی


محمدعلی رستمی نژاد

محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹

رزومه وب سایت شخصی
محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار محمدعلی رستمی نژاد

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹ |

اینجانب دانش آموخته فناوری آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار گروه علوم تربیتی  دانشگاه بیرجند هستم. علایق پژوهشی بنده به قرار زیر است:

  • سنجش فناوری در آموزش

  • فناوری برنامه درسی

  • فناوری در آموزش افراد با نیازهای ویژه

  • علوم شناختی و فناوری های یاددهی-یادگیری

  • یاددهی-یادگیری الکترونیکی

My affiliation

Associate Professor of educational technology University of Birjand

نمایش بیشتر

تعاملات معلم و دانش آموز در شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد): رویکرد کیفی

نویسندگانمحمد اکبری,صابر شفیعی,هادی پورشافعی,محمدعلی رستمی نژاد
نشریهتدریس پژوهی
شماره صفحات92-116
شماره سریال۴
شماره مجلد۹
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۲
نوع نشریهالکترونیکی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

امروزه شبکههای اجتماعی مؤثرترین فضای ارتباطی محسوب میشوند که با همهگیری ویروس کووید - 19 و تعطیلی مدارس نقش آنها پر رنگتر شده است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی و واکاوی تعاملات معلم و دانشآموزان در شبکه اجتماعی دانشآموزان )شاد( شهر ایلام انجامشد. روش تحقیق مردمنگاری و از نوع توصیفی بود. جامعه آماری پژوهش، دانشآموزان ابتدایی شهر ایلام هستند که در بستر شبکه شاد تحصیل میکنند و از میان آنها با روش نمونهگیری هدفمند و بر اساس قاعده اشباع نظرات 32 دانشآموز به عنوان نمونه پژوهش )باتوجه به محدود بودن نمونه دردسترس و حصول نتایج مورد انتظار( انتخاب شدند. این تحقیق به شناسایی و تبیین تعاملات معلم و دانشآموزان در شبکه اجتماعی دانشآموزان )شاد( منتج شد. یافتههای تحقیق نشان داد، ایجاد تعامل بین معلم و دانشآموزان در شبکه شاد به سه طریق، تعامل به روش واعظ و مستمع، تعامل به روش مشارکتی و تعامل به روش دوستانه انجام میشود، همچنین مهارتهای ضروری ارتباطی و تعاملی در شبکه شاد شامل: مهارتهای اصلی تعامل درسی )تدریس و یادگیری( و همچنین مهارتهای ارتباطی و دوستانه است، از نظر اطلاعرسانها بسترهایی که معلم برای ایجاد تعامل با دانشآموزان باید فراهم کند شامل فنآوری، بسترهای تشویقی و باز گذاشتن جو و دادن اختیار به دانش آموزان برای تعامل است.

لینک ثابت مقاله