رزومه


علیرضا تشکریان جهرمی

علیرضا تشکریان جهرمی

استادیار

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی

گروه: مدیریت و اقتصاد

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

رزومه
علیرضا تشکریان جهرمی

استادیار علیرضا تشکریان جهرمی

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی - گروه: مدیریت و اقتصاد مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی |

علیرضا تشکریان جهرمی استادیار تمام وقت رشته مدیریت دانشگاه بیرجند می باشد. ایشان در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان استعداد درخشان و در مقطع دکترا به عنوان دانشجوی سرآمد آموزشی و ممتاز در دانشگاه سیستان و بلوچستان بوده و پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل کانادا به عنوان محقق آن دانشگاه در حوزه مدیریت پژوهش و فعالیت نموده است. 

علاقه مندی ها و فعالیت‌های پژوهشی ایشان در حوزه تئوری های مدیریت و سازمان، جذب و استخدام منابع انسانی،کانون های ارزیابی، آموزش و توسعه کارکنان و بازاریابی داخلی می باشد. از افتخارات ایشان می‌توان به کسب جوایز تحصیلی در مقاطع مختلف به عنوان دانشجوی ممتاز، دریافت جایزه سال مدیر برگزیده توسط ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اخذ پذیرش دوره فوق دکترا از دانشگاه ایالتی کبک کانادا اشاره نمود. 

ایشان همچنین به عنوان دبیر تخصصی نشریه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت توسعه سبز و داور علمی نشریات بین المللی و نشریات داخلی وزارت علوم و وزارت بهداشت فعالیت می نماید. 

My affiliation

عضو هیئت علمی تمام وقت و استادیار رشته مدیریت دانشکده ادبیات و علوم انسانی

نمایش بیشتر

تحلیل نقش کارکردهای مدیریت سرمایه انسانی در خشنودی بیماران با نقش میانجی رضایتمندی درون سازمانی و افتخار نگرشی و عاطفی پرستاران

نویسندگانعلیرضا تشکریان جهرمی
نشریهپژوهش پرستاری ایران
شماره صفحات1-19
شماره سریال۱۹
شماره مجلد۳
نوع مقالهFull Paper
تاریخ انتشار۲۰۲۴
نوع نشریهچاپی
کشور محل چاپایران
نمایه نشریهisc

چکیده مقاله

زمینه و هدف: مدیریت سرمایه انسانی و کارکردهای آن از مهمترین عوامل تعیین کننده نهایی در افزایش کارایی شغلی پرستاران و عملکرد سازمانی بیمارستان‌ها می‌باشد. هدف مطالعه حاضر تحلیل ارتباط بین کارکردهای مدیریت سرمایه انسانی و خشنودی بیماران از طریق نقش میانجی رضایتمندی درون سازمانی و افتخار نگرشی و عاطفی پرستاران است. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی-پیمایشی در بین پرستاران بیمارستان های دولتی کلانشهر شیراز می باشد که در سال 1402 مورد تجزیه و تحلیل جامع قرار گرفت. بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه برای جامعه آماری تحقیق 350 نفر محاسبه و از روش نمونه گیری طبقه ای استفاده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های محقق ساخته کارکرد مدیریت سرمایه انسانی، رضایتمندی MSQ ، افتخار سازمانی گوتیر و راین و سنجش خشنودی ونگ و همکاران اقتباس گردید که روایی واگرا و همگرا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید گردید. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با بهره گیری از نرم افزار22 SPSS و Smart PLS 3 انجام پذیرفت. یافته ها: شدت اثر کارکردهای مدیریت سرمایه انسانی بر رضایتمندی درون سازمانی برابر 423/0 محاسبه ‌شده است و آماره احتمال آزمون نیز 374/8 به‌دست‌آمده است که بزرگ‌تر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان می‌دهد تأثیر مشاهده‌شده معنادار است(05/0P< ). شدت اثر نقش میانجی رضایتمندی درون سازمانی بر افتخار نگرشی و عاطفی برابر 368/0 محاسبه ‌شده است و آماره احتمال آزمون نیز 046/3 به‌دست‌آمده است که بزرگ‌تر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان می‌دهد تأثیر مشاهده‌شده معنادار است(05/0P< ). همچنین شدت اثر نقش میانجی افتخار نگرشی و عاطفی بر خشنودی بیماران برابر 464/0 محاسبه ‌شده و آماره احتمال آزمون نیز 507/4 به‌دست‌آمده است که بزرگ‌تر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان می‌دهد تأثیر مشاهده‌شده معنادار است(05/0P< ). نتیجه گیری: نتایج نشان داد که خشنودی بیماران در گرو افزایش رضایتمندی درون سازمانی بوده و این امر از طریق ایجاد ذهنیت افتخار به شغل و سازمان در بین پرستاران به عنوان هسته عملیاتی یک ساختار بوروکراسی حرفه ای بطور ویژه محقق خواهد گردید. مدیریت سرمایه انسانی در بیمارستان در صورتیکه کارکردهای خود را به نحو احسن اجرایی سازد، عامل و مسبب ایجاد و پیشبرد بستر خشنودی بیماران از طریق ایفای نقش میانجی رضایتمندی درون سازمانی و افتخار نگرشی و عاطفی پرستاران خواهد بود.

لینک ثابت مقاله