رزومه


هادی پورشافعی

هادی پورشافعی

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۴۲

رزومه
هادی پورشافعی

دانشیار هادی پورشافعی

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۴۲ |

صلاحیت دیجیتال معلمان، مفاهیم و چارچوب ها: مروری بر مطالعات انجام شده

نویسندگانفاطمه طاهرپور,اکرم طیوری,هادی پورشافعی
همایشچهارمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره از نگاه معلم
تاریخ برگزاری همایش2022-05-22
محل برگزاری همایشهرمزگان
شماره صفحات0-0
نوع ارائهپوستر
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظهور ویروس COVID-19 ابعاد مختلف شیوه زندگی، به ویژه آموزش، تحت تاثیر قرار گرفته است. رویکرد آموزشی از آموزش های سنتی به آموزش آنلاین تغییر پیدا کرده است. در نتیجه، نه تنها برای دانش آموزان، بلکه معلمان بهبود صلاحیت های دیجیتالی ضروری ا ست. نظام آموز شی بعد از همهگیری جهانی COVID-19 شاهد انتقال به شرایط آموزش مجازی بوده ا ست. برای سازگاری با این انتقال ناگهانی، ضروری ا ست که معلمان سطح کافی از صلاحیت آموزش دیجیتال را دا شته با شند. هدف از این مطالعه، مروری بر مطالعات معتبر انجام شده در زمینه صلاحیت دیجیتال معلمان ا ست تا از این طریق به افزایش آگاهی معلمان در این مورد کمک نماید. این مقاله نوعی مقاله مروری استت که در آن جمآ آوری اطلاعات از طریق جستتجو در پایگاه های داده معتبر و بازیابی منابآ مرتبط انجام می شود. در این مطالعه ج ستجو برای منابآ مرتبط، محدود به زبان انگلی سی و با ترکیب کلیدواژه های Digital Competence و Teachers در پایگاههای Scopus ، Web of science و Google scholar صورت گرفت. نتایج نشتتان داد، تحقیقات بین المللی انجام شتتده کمبود صتتلاحیت دیجیتال در معلمان را گزارش کرده اند. از آنجایی که صتتلاحیت دیجیتالی معلم به بخش مهمی از فرآیند آموزشی در جهان تبدیل شده است، معلمان باید با فراگیری و کاربرد مهارت های دیجیتال در روشهای آموزشی قبلی خود تجدید نظر کرده و صلاحیت دیجیتال خود را بهبود دهند.

لینک ثابت مقاله