| نویسندگان | محمدرضا اسدی یونسی,هادی پورشافعی,نرگس قدسیان,محمد اسداللهی |
| نشریه | مدیریت فرهنگ سازمانی |
| شماره صفحات | 141-163 |
| شماره سریال | ۱۵ |
| شماره مجلد | ۱ |
| نوع مقاله | Full Paper |
| تاریخ انتشار | ۲۰۱۷ |
| رتبه نشریه | ISI |
| نوع نشریه | چاپی |
| کشور محل چاپ | ایران |
| نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
پژوهش حاضر بهمنظور طراحی پرسشنامة فرهنگ سازمانی سازمانهای آموزشی و سنجش اعتبار و پایایی آن انجاا گرفات . پرسشانامة
اولیه با مطالعات نظری و براساس الگوی فرهنگ سازمانهای آموزشی ) EOCM (، که حاصا پژوهشای کی ای توسا ط پژوهشاگر باود
است، با 00 گویه طراحی شد. در اجرای آزمایشی 5 گویه به دلایلی از جمله کمبودن ضاری همبتاتگی حاذ شاد . در مرحلاة نااایی،
9/ پرسشنامه با 03 گویه در جامعة آماری شام 380 ن ر کارکنان آموزش وپرورش استان خراسان جنوبی اجرا شد. مقادار 808 KMO= و
9/ معناداربودن آزمون بارتلت 9993 P= نشان دهندة توجیه پذیربودن اجرای تحلی عاملی در این مطالعه بود. پایایی پرسشنامه باا محاسابة
آل ای کرونباخ با نر افزار SPSS و نیکویی برازش ساختار پرسشنامه و زیرمؤل ههای آن به روش محاسبة ضرای تحلی عاملی تأییدی و
با نر افزار Amos18 انجا گرفت. در مرحلة ناایی ضرای همبتتگی گویهها و ضرای عاملی، معیاار حاذ گویاه هاا ی نامناسا رارار
9 و 3 گویه به دلی کاهش یافتن تعداد گویههاا در شااخو و عاد ک ایات بارای تحلیا / گرفت. 5 گویه با ضری همبتتگی کمتر از 1
9 پایاایی خاوبی دارد و تحلیا عااملی / عوام حذ شدند. یافتههای مطالعة حاضر نشان داد پرسشنامه با 51 گویه با آل ای کرونباخ 08
9/ تأییدی نیز نشاندهندة برازش خوب ساختار پرسشنامه و الگوی ناایی ) 805 GFI= و 9/98 RMSEA= ( بود.
لینک ثابت مقاله