| نویسندگان | هادی پورشافعی,محمد علی پور,مهدی علی پور |
| نشریه | رویش روانشناسی |
| شماره صفحات | 19-28 |
| شماره سریال | ۹ |
| شماره مجلد | ۶ |
| نوع مقاله | Full Paper |
| تاریخ انتشار | ۲۰۲۰ |
| نوع نشریه | الکترونیکی |
| کشور محل چاپ | ایران |
| نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
پژوهش حاضر تجارب زیسته والدین دانشآموزان پسر پایه پنجم ابتدایی از کلاس معکوس و پیامدهای این روش یادگیری به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شد. با توجه به ماهیت پژوهش، از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 8 نفر از والدین، دادههای اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوریشده از روش تحلیل مضمون و از نرمافزار MAXQDA11 بهعنوان یک شیوه کمکی در واردکردن دادهها استفاده شد. یافتههای حاصل از تجارب زیسته والدین در خصوص پیامدهای این روش در 6 مضمون اصلی بهبود آموزش و یادگیری، رفع مشکلات کلاسی، ارتباطات آموزشی، رفع چالشهای آموزشی والدین، آگاهی بخشی جهت تکمیل یادگیری و کنترل یادگیری خلاصه شد. تجارب زیسته والدین نشان میدهد که از نگاه آنها استفاده از کلاس معکوس گامی مثبت در ارتقا سطح آموزشی و دارای پیامدهای مثبتی در ابعاد مختلف است. استفاده از این روش، آموزش را از حالت سنتی خارج کرده و مبتنی بر مسائل روز و نیازهای دانشآموزان و والدین پیش رفته است. همچینن این روش بیشترین پیامد را در حوزه یادگیری و آموزش برای دانشآموزان داشته است.
لینک ثابت مقاله