۱ | Assessment of the Relation between Parent Locus of Control and Academic Self-efficacy | Ali Asgari,,Hadi Pourshafei | International Journal of Social Sciences and Education | 2015 |
۲ | Codification and Validation of professional development questionnaire of teachers | Ali Asgari,,Hadi Pourshafei | International Education Studies | 2016 |
۳ | Conceptual Model of Managing Students' Learning Culture: Meta-Synthesis Approach | Mohammad Akbaribooreng,Hadi Pourshafei | Iranian Evolutionary and educational psycology | 2022 |
۴ | Developing the Moral Codes of Teachers in Islam: Synthesis Research Based on the Roberts’s Model | Mohsen Ayati,Hadi Pourshafei,Maghsoud Farasatkhah | Iranian Journal of Economic Studies | 2021 |
۵ | investigating personality preferences and its relationship with the job performance of birjand high school principals | Hadi Pourshafei,Mohammad Reza Asadi Younesi | International Journal of Current Life Sciences | 2014 |
۶ | Organizational spirituality and teachers stress | Ali Asgari,Hadi Pourshafei | Bulletin de la Societe Royale des Sciences de Liege | 2017 |
۷ | The Prediction of Professional Development of Birjand s Public and Gifted High Schools Teachers through their Understanding of Organizational Climate | Ali Asgari,,Hadi Pourshafei | International Journal of Social Sciences and Education | 2015 |
۸ | The relationship between organizational climate and job motivation with job burnout in Birjand city Banks employees | Hadi Pourshafei,, | JOURNAL OF AGRICULTURAL AND RESOURCE ECONOMICS | 2013 |
۹ | The Relationship of Self-Monitoring and Organizational Structure with Job Commitment in Employees .A Case Study (Government Agencies of the City of Birjand | Hadi Pourshafei,, | JOURNAL OF AGRICULTURAL AND RESOURCE ECONOMICS | 2013 |
۱۰ | The role of quantum management in human resource productivity with respect to the mediation of Job Engagement in the staff of the Education Department in Birjand | محسن آیتی,سمیه مزگی نژاد,هادی پورشافعی | رهیافتی نو در مدیریت آموزشی | 2021 |
۱۱ | ادراک از ساختار سازمانی و نقش آن در پیشبینی سکوت سازمانی و فرسودگی شغلی کارکنان دانشگاه بیرجند | هادی پورشافعی,محمد اکبری,حسین فلاحی | مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی | 2019 |
۱۲ | ارائه الگوی جاری برنامه درسی با نشاط در دوره ابتدایی: رویکرد داده بنیاد | هادی پورشافعی,ندا باقری مهیاری,محمدعلی رستمی نژاد,محمد رضا نیستانی | پژوهش های برنامه درسی | 2023 |
۱۳ | اسنادهای اساتید موفق در تدریس اثربخش برمبنای روش بنیادبخشی نظریه | لیلا طالب زاده شوشتری,احمد خامسان,هادی پورشافعی | اندیشه های نوین تربیتی | 2017 |
۱۴ | اسنادهای استادان موفق در خصوص روشهای ارتقای انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه بیرجند | هادی پورشافعی,لیلا طالب زاده شوشتری | پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی | 2011 |
۱۵ | اعتبار یابی آزمون رویکردهای مطالعه (روایی و پایایی فرم کوتاه و تجدید نظر شده | هادی پورشافعی,بنی اسدی علی | مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز | 2013 |
۱۶ | اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد | محسن آیتی,میثم غلام پور,هادی پورشافعی,مقصود فراستخواه | نظریه و عمل در برنامه درسی | 2021 |
۱۷ | الگوی جاری توسعه حرفهای معلمان ابتدایی استان خراسان جنوبی: رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد | هادی پورشافعی,مسعود طاهرپور کلانتری | مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی | 2022 |
۱۸ | الگوی فرهنگ سازمانی سازمان های آموزش و پرورش (مورد مطالعه آموزش و پرورش بیرجند) | هادی پورشافعی,قدسیان نرگس,دورانی کمال,محمدرضا اسدی یونسی | مدیریت فرهنگ سازمانی | 2015 |
۱۹ | الگوی مفهومی توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی با رویکرد آینده پژوهی | هادی پورشافعی,محسن آیتی,مسعود طاهرپور کلانتری | پژوهش های برنامه درسی | 2021 |
۲۰ | بررسی اختلاف وضعیت موجود و مطلوب رعایت اخلاق حرفه ای اساتید ار دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند | هادی پورشافعی,خیرالنساء رمضان زاده | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند | 2018 |