رزومه وب سایت شخصی


محمدعلی رستمی نژاد

محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹

رزومه وب سایت شخصی
محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار محمدعلی رستمی نژاد

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹ |

اینجانب دانش آموخته فناوری آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار گروه علوم تربیتی  دانشگاه بیرجند هستم. علایق پژوهشی بنده به قرار زیر است:

  • سنجش فناوری در آموزش

  • فناوری برنامه درسی

  • فناوری در آموزش افراد با نیازهای ویژه

  • علوم شناختی و فناوری های یاددهی-یادگیری

  • یاددهی-یادگیری الکترونیکی

My affiliation

Associate Professor of educational technology University of Birjand

نمایش بیشتر

مروری بر یافته های علوم اعصاب شناختی در طراحی و توسعه محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری

نویسندگانمحمدعلی رستمی نژاد,مریم ایزی
همایشهمایش ملی فناوری آموزشی و محیط های یادگیری
تاریخ برگزاری همایش2018-11-21
محل برگزاری همایشتهران
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

نظر به اینکه فناوری آموزشی، از علوم مختلف تغذیه می¬کند تا آموزش اثربخش و محیط یادگیری سازنده طراحی نماید؛ پژوهش حاضر درصدد است، کاربست و بینش¬هایی که علوم اعصاب شناختی برای طراحی محیط¬های یادگیری مبتنی بر فناوری به ارمغان می¬آورد را شناسایی کند. با استفاده از روش مرور مطالعاتی شبه نظام¬مند، 39 مقاله انتشاریافته در پایگاه داده اریک موردبررسی قرار گرفت. مرور مطالعاتی 7 محور کاربرد علوم اعصاب شناختی را شناسایی کرد؛ 1) تجهیزات آزمایشگاهی علوم شناختی پرکاربرد در آموزش؛ 2) پاسخ به شبهات در مورد اثرات مخرب فناوری بر مغز و ساختار مغز؛ 3) علوم اعصاب شناختی و پژوهش مبتنی بر طراحی؛ 4) علوم اعصاب شناختی و بازی¬های آموزشی؛ 5) فناوری¬های آموزش عملکردهای مغز؛ 6) فناوری¬های سنجش و آموزش یادگیرندگان با نیازهای ویژه؛ 6) تعامل انسان با فناوری و طراحی رابط کاربر؛ 7) فناوری¬های علوم اعصاب در مطالعه پدیده یادگیری. این بررسی نشان می‌دهد علوم اعصاب شناختی در طراحی محیط¬های یادگیری و آموزشی، جعبه سیاه نگرش سیستمی را باز کرده و کمک شایانی به طراحان می¬کند. این یافته¬ها بحث و پیشنهاد‌های کاربردی ارائه شد.

لینک ثابت مقاله