رزومه وب سایت شخصی


محمدعلی رستمی نژاد

محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی

گروه: علوم تربیتی

مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی

سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹

رزومه وب سایت شخصی
محمدعلی رستمی نژاد

دانشیار محمدعلی رستمی نژاد

دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی - گروه: علوم تربیتی مقطع تحصیلی: دکترای تخصصی | سال تولد: ۱۳۵۷۰۶۱۹ |

اینجانب دانش آموخته فناوری آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار گروه علوم تربیتی  دانشگاه بیرجند هستم. علایق پژوهشی بنده به قرار زیر است:

  • سنجش فناوری در آموزش

  • فناوری برنامه درسی

  • فناوری در آموزش افراد با نیازهای ویژه

  • علوم شناختی و فناوری های یاددهی-یادگیری

  • یاددهی-یادگیری الکترونیکی

My affiliation

Associate Professor of educational technology University of Birjand

نمایش بیشتر

شناسایی کاربست¬های دستگاه آزمایشگاهی ردیابی چشم در پژوهش¬های یادگیری چند رسانه¬ای

نویسندگانمحمدعلی رستمی نژاد,ریحانه پیروزمند,سمانه قدیری
همایشسومین همایش ملی چشم اندازهای آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال
تاریخ برگزاری همایش2023-05-31
محل برگزاری همایشاراک
شماره صفحات0-0
نوع ارائهسخنرانی
سطح همایشداخلی

چکیده مقاله

استفاده از تکنیک ردیابی چشم به عنوان ابزاری برای آشکار‌سازی فرآیند یادگیری، یک رویکرد پژوهشی جدید و در حال توسعه در حوزه آموزش است، لذا بررسی کاربست‌های این فناوری نوین در مطالعات آموزشی به منظور ارتقاء فرآیند های آموزشی از اهمیت بسزایی برخودار است. هدف پژوهش حاضر مروری بر پژوهش‌های حوزه کاربست فناوری ردیاب چشمی در مطالعات چند رسانه، به منظور شناسایی کاربست¬های دستگاه آزمایشگاهی ردیابی چشم در پژوهش¬های یادگیری چند‌رسانه¬ای است. در پژوهش حاضر از روش مرور سریع استفاده شد. به منظور یافتن پژوهش‌های حوزه مورد نظر، جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های خارجی انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که فناوری ردیاب چشمی در حوزه فرآیند‌های شناختی و عاطفی در پژوهش‌های چند‌رسانه‌ای دارای بالاترین کاربست بوده است. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که اندازه‌گیری‌های حرکت چشم استنباط‌هایی در مورد فرآیندهای شناختی انتخاب، سازمان‌دهی و یکپارچگی در چند رسانه های آموزشی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، فناوری ردیابی چشمی می‌تواند به ارزیابی مواد یادگیری و بررسی اصول طراحی در محیط‌های یادگیری کمک کند و نیز فرصتی را برای محققان آموزشی فراهم کند تا نتایج یادگیری و فرآیندهای شناختی را به هم پیوند دهند.

لینک ثابت مقاله