نویسندگان | محمد اکبری,ثریا رودی علی آبادی,حفیظه بلوچ,علی عسگری,هادی پورشافعی |
---|---|
نشریه | پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی |
شماره صفحات | ۴۷۹-۴۹۲ |
شماره سریال | ۹ |
شماره مجلد | ۲ |
نوع مقاله | Full Paper |
تاریخ انتشار | ۲۰۱۹ |
رتبه نشریه | علمی - پژوهشی |
نوع نشریه | الکترونیکی |
کشور محل چاپ | ایران |
نمایه نشریه | isc |
چکیده مقاله
چگونگی ارتباط میان دوزبانگی و تعلیم و تربیت از موضوعات مهمی است که امروزه سیاست گذاران آموزشی، روان شناسان و معلمان با آن مواجه اند. پژوهش حاضر باهدف بررسی نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر چابهار طراحی و اجرا شد . این پژوهش توصیفی و از نوع علی - مقایسه ای است . جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیة دانش آموزان دورة دوم متوسطه شهر 92 است که به صورت نمونه گیری طبقه ای برابر تعداد 240 دان ش آموز - چابهار مشغول ب ه تحصیل در سال 93 120 فارس و 120 بلوچ) موردمطالعه قرار گرفتند. جمع آوری داد هها با استفاده از پرسشنامة نگرش به زب ان ) انگلیسی گاردنر انجام شد . برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون آماری تی مستقل و رگرسیون با کمک استفاده شد . یافته های پژوهش نشان داد که بین نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی spss نرم افزار دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه و دانش آموزان دختر و پسر تفاوت مع ناداری مشاهده نشد . نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که نگرش نسبت به یادگیری درس زبان انگلیسی پیش بینی کننده موفقیت تحصیلی است.
tags: یک زبانگی، دوزبانگی، نگرش، زبان انگلیسی، موفقیت تحصیلی.