| ۱ | واکاوی تجارب زیسته ارتباطات رسانهای والدین-معلم مقطع ابتدایی در سال تحصیلی 1402-1403 : پژوهش پدیدارشناختی | محمدعلی رستمی نژاد,محسن آیتی,فرهاد سراجی,محمد علی پور | مطالعات راهبردی ارتباطات | 2024 |
| ۲ | بررسی ارتباطات دانشجویان دختر در سراهای دانشجویی مطالعه ی موردی: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی | محسن آیتی,محمد علی پور,محمد ولی پور,فاطمه عباسی مقدم,ساجده احمدی | مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان | 2024 |
| ۳ | تأثیر یادگیری ترکیبی مبتنی بر رسانههای دیجیتال بر صلاحیتهای یادگیری مادامالعمر دانشجویان | محمدعلی رستمی نژاد,ثریا رودی علی ابادی,محسن آیتی | فصلنامه آموزش پژوهی | 2023 |
| ۴ | تبیین چیستی و چرایی نقشهبرداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی | محسن آیتی,سیده ملیحه حسینی,علی حسینی خواه,مجید علی عسگری | مطالعات برنامه درسی آموزش عالی | 2023 |
| ۵ | تدوین سناریوهای توسعه حرفهای معلمان بر اساس اصول آینده پژوهی | محسن آیتی,مسعود طاهرپور کلانتری,هادی پورشافعی | مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی | 2023 |
| ۶ | تبیین الزامات و عوامل اجرایی مؤثر در نقشهبرداری برنامه درسی (CM) معلمان (یک مطالعه سنتزپژوهی) | محسن آیتی,سیده ملیحه حسینی,علی حسینی خواه,مجید علی عسگری | پژوهش در برنامه ریزی درسی | 2023 |
| ۷ | الگوی برنامه درسی تربیت رسانهای دانشجو معلمان بر اساس نظریه داده بنیاد | محمدعلی رستمی نژاد,سمیه گلکاری,محسن آیتی,عباس تقی زاده | مطالعات آموزشی و آموزشگاهی | 2022 |
| ۸ | Teacher professional development pattern in virtual social networks: A grounded theory approach | Mohsen Ayati | Teaching and Teacher Education | 2023 |
| ۹ | شناسایی شاخص ها و مؤلفه های آمادگی یادگیری مادام العمر فراگیران: سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس | محمد اکبری,محمد محمودی,محسن آیتی | برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | 2025 |
| ۱۰ | مطالعه تطبیقی آموزش ارزشها در کشورهای منتخب | محمد اکبری,فاطمه غلام زاده,محسن آیتی | تربیت اسلامی | 2025 |
| ۱۱ | شایستگیهای اشتغال دانشآموختگان علوم تربیتی از دیدگاه کارفرمایان | محسن آیتی,علی زارع مقدم,محمد اکبری,یوسف ادیب | پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت | 2024 |
| ۱۲ | شناسایی الگوی جاری یادگیری مادامالعمر در دانشگاه فرهنگیان: رویکرد گراندد تئوری | محمد اکبری,محمد محمودی,محسن آیتی | نظریه و عمل در برنامه درسی | 2024 |
| ۱۳ | طراحی الگوی ارتباطات رسانه ای معلم ـ دانش آموز در مقطع ابتدایی: یک مطالعه پدیدارشناسی | محسن آیتی,محمد علی پور,محمدعلی رستمی نژاد,فرهاد سراجی | دین و ارتباطات | 2024 |
| ۱۴ | تجارب معلمان ابتدایی از ارتباط با والدین با هدف اجرای برنامه درسی مقطع ابتدایی: مطالعه پدیدارشناختی | محسن آیتی,محمد علی پور,محمدعلی رستمی نژاد,فرهاد سراجی | پژوهش های برنامه درسی | 2024 |
| ۱۵ | تأثیر بازیوارسازی دیجیتال بر بار شناختی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای سبک شناختی وابسته به زمینه: رویکرد ردیاب چشمی | محمدعلی رستمی نژاد,سمانه قدیری,نسرین محمد حسنی,محسن آیتی | فناوری های آموزشی در یادگیری | 2024 |
| ۱۶ | عوامل موثر در یادگیری مادامالعمر در محیط های آموزشی (مرور نظام مند) | محمد اکبری,ثریا رودی علی ابادی,محسن آیتی | علوم تربیتی (دانشگاه شهید چمران اهواز) | 2024 |
| ۱۷ | مطالعه پدیدارشناسانه ادراک معلمان ابتدایی مجری طرح شهاب از طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر | محسن آیتی,محمد علی پور,حسین شکوهی فرد | رویش روانشناسی | 2023 |
| ۱۸ | تبیین رویکرد همافزایی در عناصر برنامهدرسی میلر با الهام از نظریه سیستمها | محسن آیتی,ابوالقاسم رضوانی,محمد اکبری,هادی پورشافعی,حسین شکوهی فرد | پژوهش های برنامه درسی | 2023 |
| ۱۹ | تحلیلی بر چالش های تربیت جنسی: یک مطالعه مروری نظام مند | محسن آیتی,سیدعلیرضا قاسمی,مهدی سالار صادقی,محمد علی پور,مینو میری | پژوهشهای تربیتی دانشگاه خوارزمی | 2023 |
| ۲۰ | آثار و پیامدهای آموزشوپرورشِ سایه؛ مروری نظاممند | محسن آیتی,فائزه سورگی,محمد اکبری,حسین شکوهی فرد | نظریه و عمل در برنامه درسی | 2022 |